Bygga Muskler Gå ner i vikt Gå upp i vikt

Återkomsten

juni 21, 2011

Jag har haft en del trassel både privat och professionellt men nu är jag på väg tillbaka. Bloggen skola återuppstå. Får, getter, nötkreatur och andra djur – er timma är slagen. Från djupet av min mage stiger eder svanesång. Mina skålar står redo att fyllas av rödaste blod nedan stenaltare som rests av glömda folk i ett barbariskt förflutet mot vilket vi återvänder offer för offer.

Min målsättning just nu är att bli riktigt jävla köttig. Jag ska testa den här kosthållningen fullt ut och se hur bra jag kan öka på den både muskulärt och styrkemässigt. Nu är det slut på sötebrödsdagarna på allvar. Nu är det hård träning och mycket kött som gäller. Min kost borde rent teoretiskt kunna vara mer anabol än vanlig kost på grund av högt innehåll av tex kreatin, dha, arakidonsyra, r-ala och karnitin. Men det återstår att se. Jag utesluter ju inte heller kolhydrater utan får säkert i mig 100 gram om dagen från den opastöriserade mjölken vilket jag upplever som positivt för min muskelfyllnad. Det motsvarar kanske 10-15% av mitt energi-intag. Jag skulle uppskatta att 20-40% av energin kommer från protein och resten från fett. Mer kolhydrater än så tror jag är helt onödigt för mig personligen givet min träningsmängd (6 timmar i veckan) och metabolism.

Det kommer nog att dröja ett tag tills jag visar bilder men jag kan ju avslöja att jag låg på 74kg i mitten av maj efter några veckor utan träning och för lite mat. Nu efter en månad med ordentlig träning och kost är jag uppe på 82 pannor och det verkar inte vara mycket fett. Har nog aldrig varit köttigare än nu på denna vikt. 90kg med bibehållen fettprocent är ett av målen innan året är över. Det är egentligen lite löjligt hur många djur som måste sätta livet till för att jag ska bli köttig men nu är det ju som det är. Det går inte att ändra på världens ordning.

« Previous post